Tıp Fakültesi – Uzmanlık İşlemleri Rehberi

Genel Bilgilendirme

  • 3 Eylül 2022’de yayınlanan “Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi” yönetmeliğine göre, uzmanlık sınavına girebilmek için tüm tez ve uzmanlık evraklarının eksiksiz olması gerekir.

Adım 1 – Tez Hazırlığı ve Onayı

  1. Uzmanlık öğrencisi, tezini hazırlar ve Tez İnceleme Komisyonuna gönderir.
    Gönderim Adresi: gauntiptez@gmail.com
  • Tezin ‘Ekler’ bölümünde yer alan belgeler, ıslak imzalı olarak taranmış hâliyle tez PDF’si içinde bulunmalı ve gönderilen dosyaya eklenmelidir.”
  1. Tez Komisyonu Başkanı: Doç. Dr. Mehmet Karadağ (Dekan Yrd.)
  2. Gerekli belgeler:

Adım 2 – Tez Savunması ve Teslimi

Tüm bu süreçlerin (tez danışmanı atama, jüri bildirimi, tez teslimi, savunma ve sonuç bildirimleri) eş zamanlı olarak UEYS sistemine girilmesi zorunludur.

  1. MADDE 19 " (1) Uzmanlık öğrencisinin ana dalda uzmanlık eğitimi bitirme sınavına girebilmesi için tez hazırlaması zorunludur.
  2. Madde 19’un 7. Fıkrası Tez jürisinin teşkili, danışman tayini, tez sürecinin izlenmesi ve tezin değerlendirmesine yönelik prensipler Kurulca karara bağlanır.
  3. Uzmanlık eğitimi süresinin ilk yarısı içerisinde, uzmanlık öğrencisine bir tez konusu belirlenir ve bir tez danışmanı atanır.
  4. Tez, uzmanlık eğitimi süresinin bitiminden en geç 3 ay önce asıl üyeleri kurum içi veya kurum dışından belirlenen ve en az üç asıl ile iki yedek üyeden oluşan jüriye sunulmak üzere program yöneticisine teslim edilir.
  5. Jüri, en geç 1 ay içinde tez savunmasını alır ve değerlendirmeyi yazılı olarak bildirir.
  6. Tez çalışması yeterli bulunmazsa, eksikliklerin giderilmesi için uzmanlık öğrencisine altı aylık ek süre verilir. Bu sürenin uzmanlık eğitimini aşan kısmı, toplam eğitim süresine eklenir.
  7. Tezin ikinci kez kabul edilmemesi halinde, öğrencinin uzmanlık öğrenciliği ile ilişiği kesilir. İlişiği kesilen öğrenci, iki yıl içinde aynı kurumda uzman adayı olarak tezini ya da uygun görülen yeni bir tezi tamamlayabilir. Bu süre içinde de tezini sunmayan veya tezi kabul edilmeyenlerin uzmanlık eğitimi ile ilişiği kesilir. Daha sonra uzmanlık eğitimine yeniden başlayanlar hakkında, 16’ncı madde hükümleri uygulanır.

 

  1. Tez başarılıysa, öğrenci aşağıdaki belgeleri 2 kopya olarak dekanlığa teslim eder:
    1. Tez Savunma Tutanağı
    2. Tez Değerlendirme Tutanakları (danışman imzalı ve kaşeli)
    3. Tez Onay Sayfası (İmzalı, İmzasız)
    4. Tez Değerlendirme Formu (Her jüri üyeleri için imzalı, en az 1 dış üyeli)
    5. Tez Word, PDF’lerinin bulunduğu CD veya Flash Bellek (1 imzalı ve1 imzasız; imzasız nüshada kişisel bilgiler olmamalıdır.)
    6. Tez Veri Giriş Formu (Ulusal Tez Merkezi)
    7. Tezlerin Yayımı ve Çoğaltılması için İzin Belgesi
    8. Tez İntihal Sonuç Raporu
    9. Rotasyon Belgeleri (ıslak imzalı asılları)
    10. Anabilim Dalı Onaylı TUKMOS Müfredat Dokümanları
    11. Uzmanlık eğitimi sürecinde uzatma, önceki kurumda veya geçmiş eğitimde geçirilen sürelerin saydırılması ya da yurt dışında mevzuata uygun olarak alınan eğitimin kabulü söz konusu ise; program yöneticisi ve akademik kurulca alınan kabul kararının onaylı aslı.
    12. Eğitim kurumu veya program değişikliği olması durumunda, eğitimin sürdürüleceği son kurum tarafından aktarılan ve program yöneticisi ile akademik kurulca kabul edilen onaylı uzmanlık tescil evrakı asılları
    13. Başka bir kurumda gerçekleştirildiyse, zorunlu rotasyon eğitimlerinin tamamlandığını gösteren onaylı belge (ıslak imzalı aslı)
    14. Etik Kurul Onayı
    15. Tez Danışmanı Kontrol Listesi
    16. Özgeçmiş, ORCİD numarası ve vesikalık fotoğraf

Not : Tez evrakları, uzmanlık bitirme sınavından 1 ay önce dekanlığa teslim edilmelidir.


Adım 3 – Uzmanlık Sınavı

Tez sınavını başarıyla tamamlayan uzmanlık öğrencisinin, uzmanlık sınavına girebilmesi için yapması gereken işlemler aşağıda belirtilmiştir:

  • Uzmanlık sınav jürileri, en az üç üyesi sınav yapılan daldan olmak üzere, uzmanlık dalının rotasyon alanlarının veya Kurulun uygun gördüğü dalların eğiticilerinden oluşan beş asıl ve iki yedek üyeden meydana gelir.
  • Jürinin tamamı, sınav yapılan dalın eğiticilerinden de oluşturulabilir.
  • Jüri üyeleri, kendi aralarından bir başkan ve bir kâtip üye seçer.
  • Dekanlık makamına, toplamda 7 (yedi) kişi jüri üyesi olarak bildirilir; asil ve yedek jüriler Dekanlık makamı tarafından belirlenir.

Adım 4 – Sınav Sonrası Evraklar

Sınav sonrası aşağıdaki belgeleri 2 kopya olarak dekanlığa teslim eder:

  1. Eğitim Sonuç Tutanağı
  2. Uzmanlık Eğitimi Bitirme Sınav Tutanağı
  • (Word dosya, Bu tutanak 3 sayfadan oluşmalı, içerik gerektirdiğinde sayfa sayısı birden fazla olabilir.Mesleki bilgi ve uygulama becerileriyle ilgili evraklar, soru-cevap formatında hazırlanacaktır.)
  1. Harç Makbuzu (Kozanlı Vergi Dairesine yatırılacaktır.)
  2. TUS/YDUS Kazandı Belgesi (Gaziantep Üniversitesi Personel Dairesi Başkanlığından, aslının aynısı yaptırılarak “doğruluğu kontrol edilmiştir” onayı alınacaktır.)
  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  4. Vesikalık Fotoğraf (5 adet)
  5. Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği (E-Devlet üzerinden alınmış ve barkodlu çıktı olmalıdır.)
  6. Tıpta Uzmanlık Belgesi Tescil Kontrol Formu (EK-4)
    (05.02.2024 tarihinden itibaren güncellenmiştir)
  • Formun eksiksiz doldurulması zorunludur.
  • Düzenleyen kısmı tez danışmanı veya eğitim sorumlusu ve anabilim dalı başkanı tarafından imzalanmalıdır.
  1. Altı aylık dönemlerde Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından doldurulan Program Yöneticisi Kanaat Formları
  2.  

    Alanında uzman olmayan ancak 18/07/2009 tarihinden önce, 04/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu uyarınca profesör veya doçent unvanını almış olan eğitimcilere ait, ilgili dalda eğitici yetkisi olduğunu gösterir belge eklenmelidir.

    Ayrıca, onaylı doçentlik belgesi ve
    ‘(……….. Anabilim Dalı alanında, …………… (uzmanlık öğrencisinin adı-soyadı) tez/sınav jürisinde eğitici olarak görevlendirilmiştir)’ şeklinde resmi yazı eklenmelidir.

    Fakültemiz öğretim üyeleri, bu yazı için 4609-4627 dahili numaradan bilgi alarak başvuru yapabilirler.

  3. EK-1: Tescil ilgili üst yazı
  4. EK-2: Uzmanlık tescil sürecinde tespit edilen aksaklıklar kılavuzu
  5. EK-3: Uzmanlık tescil evrakı kontrol listesi

Not : Belgeler, uzmanlık sınavı bitiminden itibaren 1 hafta içinde Dekanlık Personel İşleri’ne teslim edilmelidir.


Önemli Hatırlatmalar

  • Sınav sonrası belgeleri teslim ettikten sonra, atama yapılana kadar maksimum 4 ay görev süresi uzatılabilir.
  • Atama veya ilişik kesme işlemleri için en geç 1 hafta öncesinden Dekanlık Personel İşleri ile iletişime geçilmelidir.
  • Ayrılış yazısı Sağlık Bakanlığı Personel Daire Başkanlığına ulaştıktan sonra 3 iş günü içinde Dekanlığa başvurarak ayrılış işlemlerinizi başlatmalısınız.

Tıp ve Diş Hekimliği Uzmanlık Yönetmelikleri ve Kaynaklar

Yönetmelikler


Güncel Eğitim Verileri (2022)


Resmî Kaynaklar