1973 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesine bağlı bir kampüs olarak kurulan Üniversitemiz 1987 yılında Gaziantep Üniversitesi İsmini almıştır. Tıp Fakültesi ise 1987 yılında kurulmuş ve 1988 yılında öğrenci alarak eğitim öğretimine başlamıştır. İngilizce Tıp Programı ise 2010 – 2011 yılında eğitim ve öğretime başlamıştır. Türkçe Tıp Programımızdan 2024 yılı itibari ile 2543 doktor, İngilizce Tıp Programımızdan ise 448 doktor mezun etmiş bulunmaktayız. Kendi mezunlarımız sınırlarımızı da aşan bir coğrafyada her pozisyonda görev yapmaktadırlar. Tıp Eğitiminde günümüz çok sayıda açılan tıp fakülteleri ile birlikte bir standart getirilme zorunluluğu açıktır. Tıp Eğitimi Programlarını değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Türkiye’de yaptığı çalışmalarla çok sayıda Fakültede akreditasyon süreci başlatmıştır. Fakültemizde asgari standartların sağlanmasını, eğitim ve öğretimdeki kaliteyi artırmak üzere bu sürece başvurma kararı almıştır. Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi ülkemizin ve bulunduğu coğrafyanın hızla gelişen bir fakültesidir. Çok sayıda ülkeden ve böylelikle çok sayıda öğrencinin eğitim ve öğretim gördüğü fakültemizin, akreditasyon süreci içerisinde sadece tıp eğitimi değil araştırma açısından da yeni ve önemli bir ivme kazanacağına inanıyoruz. Fakültemiz Türkçe Tıp Programı 23.02.2019 tarihinden İtibaren 01.01.2025 yılına kadar akredite edilmiștir. Aralık 2022 yılında Ara Rapor hazırlanmış ve UTEAK'a sunulmuştur. Ara Raporumuz olumlu olarak değerlendirilmiş ve akreditasyonumuz 01.01.2025 yılına kadar devam etmesine karar verilmiştir. 2024 Temmuz ayında bir sonraki 6 yıllık dönem için 2025-2031 yılları için yeniden akreditasyon başvurusu yapılmıştır.
Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin eğitim, araştırma ve hizmet öğelerine ilişkin amaç ve hedefleri tanımlanmıştır. Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim, araştırma ve sağlık hizmet öğeleri ile ilgili faaliyetlerini entegre bir şekilde yürütmektedir ve bu amaçla bu öğelere yönelik altyapı ve olanaklarını sürekli geliştirmektedir.
Kurumsal Amaç
Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin amacı aşağıdaki özelliklere sahip hekim yetiştirmektir;
1.İnsani değerlere ve tıp etiğine bağlı,
2.Tanı koyma ve tedavi etme konusunda yeterli beceriye sahip,
3.Ülkenin ve bulunduğu bölgenin sağlık sorunları konusunda bilgi sahibi olan,
4.Doğru bilgiye ulaşma yollarını bilen,
5.Kanıta dayalı bilgi üreten ve elde ettiği bilgileri sorgulayabilen,
6.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramış ve sürekli kendini yenileyen,
7.Toplum sağlığı ve bilim adına yararlı araştırmalar yapan, hekim yetiştirmektir.
8.Sağlık sorunlarının nedeni, tanısı ve tedavisiyle ilgili bilinmeyenleri aydınlatmayı amaçlayan, kaliteli ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yapmak ve bu araştırmalar için gerekli olanakları sağlamaktır.
9.Çağdaş ve kanıta dayalı bilgiler ışığında ve güncel teknolojileri kullanarak en kaliteli sağlık hizmetini sunmaktır.
Kurumsal Hedef
Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi olarak hedefimiz, nitelikli hekimler yetiştiren, sonuçları kullanılabilir üst düzey bilimsel araştırmalar yapabilen, ülke çapında tıbbın her alanında lider ulusal ve uluslararası düzeyde söz sahibi olan ve tercih edilebilen, güncel bilgi ve teknolojileri kullanarak yüksek kalitede sağlık eğitimi ve hizmeti verebilen bir kurum olmaktır.
Fakültemizin Eğitim Hedefleri
1. Araştırarak, sorgulayarak ve etkili iletişim kurarak mesleğini başarılı bir şekilde uygulayan hekimler yetiştirmek.
2. Dünya çapında başarısı kanıtlanmış tıp fakülteleri arasında gösterilebilmek için eğitim, araştırma ve bilim üretme ortamının sürekli iyileştirilmesini sağlamak.
3. Etik değerleri bilen ve kanıksayan ve bu değerler doğrultusunda hareket etmenin önemine inanan hekimler yetiştirmek.
4. Bilimsel hipotezleri kurabilen ve araştırma çalışmalarına katkıda bulunabilen hekimler yetiştirmek,
5. Bilgi, beceri ve tutumu uygun bir biçimde özümseyerek doğru uygulayan hekimler yetiştirmek.
Fakültemizin Araştırma Hedefleri
1. Bilimsel araştırma olanaklarını ve kaynaklarını artırarak nitelikli çalışmaları desteklemek,
2. Uluslararası düzeyde kalitesi kanıtlanmış dergilerde yayımlanan yayın sayısının artırmak,
3. Tıp biliminin her alanında çözülmeyi bekleyen noktalara yönelik evrensel nitelikte projeler üretmek,
4. Bilimsel araştırmaları toplumun hizmetine sunmayı hedefleyen projeleri teşvik etmek ve desteklemek.
Fakültemizin Hizmet Hedefleri
Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin esas amacı eğitim ve araştırmadır. Bu faaliyetlere ek olarak Tıp Fakültesi Şahinbey Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Hastanesi ve Onkoloji Hastanesi’nde nitelikli sağlık hizmeti verilmektedir. Bu sağlık hizmetiyle Tıp Fakültesi öğrencilerine hasta ile iletişim kurma ve çeşitli becerileri kazanma imkanı sunulmaktadır ve uzmanlık öğrencilerinin eğitimini tamamlaması sağlanmaktadır. Bu açıklamalar doğrultusunda hizmet hedeflerimiz;
1.Toplumun sağlık gereksinimlerinin farkındalığının arttırılması ve bunlara yönelik adımlar atılması,
2.Toplumun sağlık hizmetleri ile ilgili beklentilerinin belirlenerek bunların karşılanmasının sağlanması,
3.Odak noktasına insanı alarak kamu yararının gözetilmesinin sağlanması,
4.Sağlık hizmeti alıcılarının ayrım yapılmadan eşit haklara sahip olduğu ve eşit muameleye tabi tutulduğu bir ortam oluşturulması,
5.Bilimsel kanıtlar ışığında hastaya fayda düzeyi en yüksek ve hasta ile çalışanların risk düzeylerinin minimum olduğu bir ortamda sağlık ve eğitim hizmeti sunulması,
6.Yangın, deprem, sel ve fırtına gibi durumlara hazırlıklı olup toplum hizmetinin kesintisiz devam etmesi,
7.Koruyucu hekimlik faaliyetlerine ağırlık verilerek sağlık sorunlarının daha ortaya çıkmadan önlenip toplum sağlığına katkı sunarak sağlık yükünün azaltılmasına katkıda bulunulması,
8.Hastayı bir birey, ailenin ve toplumun bir bileşeni olarak bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmesinin sağlanmasıdır.
Fakültemiz mezunlarının kazanması beklenen bilgi, beceri ve tutum kavramları göz önünde bulundurularak eğitim programının amaç ve hedefleri Bilgi, Beceri ve Tutum olarak aşağıdaki gibi tanımlanmıştır:
BİLGİ
1. Tıp etiğini iyi kavramıştır ve tüm uygulamalarını etik çerçevede gerçekleştirir,
2. Temel tıp bilimleri ile ilgili elde ettiği bilgileri sentez ederek gerektiğinde kullanabilir,
3. Hastalıkların oluşum mekanizmasını ve patofizyolojisini açıklayabilir,
4. Toplumda sık görülen ve sonuçları itibariyle önem arz eden hastalıkları tanıyabilir,
5. Birinci basamağı ilgilendiren hastalıkların uygun tetkikler eşliğinde tanısını koyabilir ve bu hastalıkları güncel ve doğru bilgiler ışığında tedavi edebilir,
6. Birinci basamağa başvuran, ileri tetkik ve tedavi ihtiyacı olan hastaların ön tanısını koyar ve uygun merkezlere yönlendirebilir,
7. Acil müdahale gerektiren hastalıkların ilk müdahalesini yapabilir ve üst merkezlere uygun koşullarda yönlendirebilir,
8. Toplum sağlığını ilgilendiren konulara yönelik düzeltici faaliyetleri planlayabilir ve gerçekleştirebilir.
9. Tıp biliminin sürekli geliştiği gerçeği doğrultusunda yeni çalışma ve güncel metotları yakından takip ederek bilir.
BECERİ
1. Edindiği yeterli temel tıp bilgileri doğrultusunda hızlı, ayrıntılı ve doğru anamnez alabilir,
2. Tam ve güvenilir fizik muayene yapabilir,
3. Birinci basamak sağlık merkezlerinde hastalıkların tanısını koyarken radyoloji ve laboratuvar tetkiklerini en doğru şekilde kullanabilir,
4. Üst basamak sağlık merkezlerindeki radyoloji ve laboratuvar tanı araçlarının endikasyonlarını iyi bilir ve bu tanı araçlarının gerektiği hastaları zamanında sevk edebilir,
5. Kan alma, damar yolu açma, enjeksiyon yapma, lomber ponksiyon, idrar sondası yerleştirme ve kesi dikilmesi gibi temel girişimleri uygulayabilir,
6. Acil durumlarda gerektiğinde temel yaşam desteği uygulayabilir.
7. Sürekli değişim ve gelişim gösteren tıbbi bilgi ve yöntemleri teknolojik olarak yakından takip gerektiğinde yeni teknikleri kullanabilir.
TUTUM
1. Hasta ile en iyi şekilde iletişim kurma becerisine sahiptir,
2. Hastaya empati kurarak yaklaşır ve hastalara herhangi bir ayrım yapmadan sağlık hizmeti verir,
3. Hasta haklarına saygı gösterir,
4. Tanı ve tedavi aşamalarında elde ettiği bilgileri gizlilik ilkesi çerçevesinde değerlendirir,
5. Hastaya vereceği ilaç tedavisi ve uygulayacağı girişimlerden önce yeteri kadar bilgilendirir ve hastanın onamını alır,
6. Tıp etiğini benimseyerek tüm hastalara buna uygun olarak yaklaşır,
7. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek sürekli kendini yeniler.